Няколко команди с Action Script 2.0 във Flash CS3
Публикувана от smilev на January 17 2011 13:59:27

Разширена новина
В този урок няма да имаме краен резултат, а малко теория за няколко интересни команди във Flash CS3, които са често търсени във форумите и сред уроците. Казвам Flash CS3, защото някои команди които ще използвам в урока, се използват и в Flash Player 8, но работят чрез различно записване.

I. Засичане на Keyboard Shortcut

1. Начин на употреба:

Кода се добавя към бутон.

on (keyPress "empty space 1") {
trace("Key 'empty space 1' pressed.");
empty space 2
}

2. Пояснения по кода

empty space 1 - На това място записвате името на клавиша, който желаете да бъде засечен.

Внимание: Има значение дали ще напишете "а" или "А", например. Вече можете да видите каква е разликата.

empty space 2 - На това място записвате функцията която да се изпълнява може да е примерно: gotoAndPlay();, gotoAndStop();, stop();,stopAllSounds();. Разбрахте какво имам предвид.

II. Зареждане на .swf файл в .exe или .swf файл.

Този скрипт се ползва за зареждането на .swf файл и в края на друга анимация.

1. Код за автозареждане на flash movies (.swf)

loadMovieNum("fail name.extention", start frame);

ВАЖНО: За да работи този код успешно вашият работен файл не трябва да е с името Untitled-1, а също така двата .swf файла трябва да са запазени в една и съща директория.

2. Обяснения по кода

fail name - Това е името на .swf файла. Тоест как сте го кръстили.
extention - Това е формата на вашият файл, т.е. .swf или .exe (но само flash.exe, разбира се, не windows installer.exe)
start frame - Това показва началният фрейм на вашият "филм". Обикновенно е "0", но вие можете да си го настроите както искате. Примерно "10" или "285".

3. Допълнение

а) за да работи кода автоматично поставяте го върху фрейма във вида в който е сега.

б) за да работи когато вие желаете направете бутон и на него обикновенно се слага:

on (release) {
loadMovieNum("fail name.extention", start frame);", start frame);
}

Като on (release) може да се замести и с on (rollOver), on(rollOut), on (keypress PageDown).

III. Премахване на десния бутон вурху флаш филми.

Ттук се проявява най-ясно разликата между Adobe Flash CS3 Pro and Macromedia Flash player 8. Този код в по-старата версия изглежда по друг начин, но сега говрим за CS3.

1. Същност на кода

var NoMenu:ContextMenu = new ContextMenu ();
NoMenu.hideBuiltInItems();
this.menu = NoMenu;

Кода се поставя във frame 1. Кода се записва в Action Script панела (F9).

IV. Създаване на hyperlink buttons (бутони с вградено URL).

1. Същност на кода

getURL("URL", "whare");

2. Пояснение по кода

URL - Тук пишете пълен път на линка. Пример: http://mywebsite.com
whare - Тък има две възможности:
НОВ ПРОЗОРЕЦ - тогава whare се замества с _blank
СЪЩИЯ ПРОЗОРЕЦ - тогава whare се изтрива и кода проидобива вида:

getURL("URL")

V. Авотматично отваряне на флаш филма на цял екран.

Кода се добавя на първият фрейм на филмчето ви:

fscommand("fullscreen", true)

VI. За автоматичен изход след достигане на даден фрейм:
fscommand("quit", false)