| ||
|
Няколко команди с Action Script 2.0 във Flash CS3В този урок няма да имаме краен резултат, а малко теория за няколко интересни команди във Flash CS3, които са често търсени във форумите и сред уроците. Казвам Flash CS3, защото някои команди които ще използвам в урока, се използват и в Flash Player 8, но работят чрез различно записване. I. Засичане на Keyboard Shortcut 1. Начин на употреба: Кода се добавя към бутон. on (keyPress "empty space 1") { trace("Key 'empty space 1' pressed."); empty space 2 } 2. Пояснения по кода empty space 1 - На това място записвате името на клавиша, който желаете да бъде засечен. Внимание: Има значение дали ще напишете "а" или "А", например. Вече можете да видите каква е разликата. empty space 2 - На това място записвате функцията която да се изпълнява може да е примерно: gotoAndPlay();, gotoAndStop();, stop();,stopAllSounds();. Разбрахте какво имам предвид. II. Зареждане на .swf файл в .exe или .swf файл. Този скрипт се ползва за зареждането на .swf файл и в края на друга анимация. 1. Код за автозареждане на flash movies (.swf) loadMovieNum("fail name.extention", start frame); ВАЖНО: За да работи този код успешно вашият работен файл не трябва да е с името Untitled-1, а също така двата .swf файла трябва да са запазени в една и съща директория. 2. Обяснения по кода fail name - Това е името на .swf файла. Тоест как сте го кръстили. extention - Това е формата на вашият файл, т.е. .swf или .exe (но само flash.exe, разбира се, не windows installer.exe) start frame - Това показва началният фрейм на вашият "филм". Обикновенно е "0", но вие можете да си го настроите както искате. Примерно "10" или "285". 3. Допълнение а) за да работи кода автоматично поставяте го върху фрейма във вида в който е сега. б) за да работи когато вие желаете направете бутон и на него обикновенно се слага: on (release) { loadMovieNum("fail name.extention", start frame);", start frame); } Като on (release) може да се замести и с on (rollOver), on(rollOut), on (keypress PageDown). III. Премахване на десния бутон вурху флаш филми. Ттук се проявява най-ясно разликата между Adobe Flash CS3 Pro and Macromedia Flash player 8. Този код в по-старата версия изглежда по друг начин, но сега говрим за CS3. 1. Същност на кода var NoMenu:ContextMenu = new ContextMenu (); NoMenu.hideBuiltInItems(); this.menu = NoMenu; Кода се поставя във frame 1. Кода се записва в Action Script панела (F9). IV. Създаване на hyperlink buttons (бутони с вградено URL). 1. Същност на кода getURL("URL", "whare"); 2. Пояснение по кода URL - Тук пишете пълен път на линка. Пример: http://mywebsite.com whare - Тък има две възможности: НОВ ПРОЗОРЕЦ - тогава whare се замества с _blank СЪЩИЯ ПРОЗОРЕЦ - тогава whare се изтрива и кода проидобива вида: getURL("URL") V. Авотматично отваряне на флаш филма на цял екран. Кода се добавя на първият фрейм на филмчето ви: fscommand("fullscreen", true) VI. За автоматичен изход след достигане на даден фрейм: fscommand("quit", false)
|
|